Często wysyłasz ubrania? Sprawdź jakie opakowania wybrać do wysyłki odzieży
Obecnie na rynku istnieje kilka rodzajów opakowań, w których bezpiecznie wyślesz ubrania sprzedane online. Od najbardziej tradycyjnej, papierowej koperty, przez nowoczesne i ekologiczne foliopaki biodegradowalne, aż po najbardziej eleganckie opakowania kartonowe. Który rodzaj opakowania wybrać, aby przesyłka dotarła bezpiecznie?
Opakowanie wizytówką firmy
Wpływ na zadowolenie klientów z zakupionego u nas przedmiotu ma nie tylko jego jakość, cena czy czas dostawy. Równie ważne jest, by przesyłka dotarła do klienta w nienaruszonym stanie, a opakowanie pozostawiło na nim dobre wrażenie.
Choć pakowanie ubrań należy do jednego z najłatwiejszych – nie są one wrażliwe na uderzenia oraz nie posiadają ostrych krawędzi – to i tu należy pamiętać o kilku podstawowych regułach.
Jak wywrzeć pozytywne wrażenie na klientach i zachęcić ich do ponownego zakupu w naszym sklepie?
1. Odpowiednio złóż i spakuj ubrania.
Jeśli odpowiednio złożysz wysyłane przedmioty, nie tylko zaoszczędzisz miejsca w opakowaniu, redukując koszt wysyłki. Przede wszystkim dostarczysz do klienta ubrania nadające się do założenia natychmiast po wyjęciu z paczki, pozbawione nieestetycznych zagnieceń. Schludnie ułożone w opakowaniu produkty zwiększają satysfakcję klientów. Zachęcają ich również do publikowania zdjęć lub wideo z unboxingu, dwóch skutecznych kanałów marketingu online (szacunkowy czas spędzony przez użytkowników YouTube na materiałach dotyczących odpakowywania przesyłek wynosi aż 45 milionów godzin!).
Nie bez znaczenia jest też kolejność wkładania ubrań do przesyłki. Staraj się umieszczać najcięższe z nich na dnie, na górze zaś lżejsze i cieńsze. Warto zachować w przesyłce strukturę warstwową tzn. umieszczać przedmioty zgodnie z ich rosnącymi gabarytami,
2. Zabezpiecz ubrania oryginalnym opakowaniem producenta
Część ubrań trafia do nas od producentów w opakowaniach zabezpieczających. Często są to foliowe worki z paskiem samoklejącym lub kartony. Jeśli posiadasz takie opakowanie, koniecznie zastosuj je podczas wysyłki ubrań do klienta. Pamiętaj jednak, by nie używać go jako substytutu opakowania do wysyłki, lecz właśnie w ramach dodatkowego zabezpieczenia przed zabrudzeniem, np. poplamieniem przy uszkodzeniu opakowania głównego.
3. Dorzuć coś od siebie
Prezent dorzucony do zakupu ucieszy każdego kupującego. Nie musisz jednak inwestować w drogie gratisy – wystarczy nawet kartka z odręcznymi podziękowaniami. Jeśli zależy Ci na budowaniu marki o renomie działającej w zgodzie i trosce o indywidualne potrzeby swoich klientów, zamień bezosobową formułkę na tekst wymieniający imię kupującego. Chcesz zachęcić do kolejnych zakupów? Rozważ umieszczenie w paczce kodu z rabatem na następne zamówienie.
4. Zadbaj o odpowiednie opakowanie
Najlepiej poskładane i zabezpieczone przed zabrudzeniem ubrania stracą swój urok i nienaganny wygląd, jeśli wyślesz je w za małych opakowaniach. Ubrania z wyższej półki stracą luksusowy wyraz, umieszczone w najtańszych foliopakach czy kartonach z odzysku. Pamiętaj, aby zawsze dobierać materiały opakowaniowe do oferowanego produktu!
Rodzaje opakowań
Koperta papierowa
Najbardziej tradycyjny sposób pakowania przesyłek, który po latach znów wraca do łask. Dlaczego? Dużą rolę odgrywa biodegradowalność obecnie używanych kopert oraz produkowanie ich z materiałów z recyklingu.
Niestety, papierowe koperty nie nadają się do wysyłki dużych zamówień zawierających klika ubrań, lub ubrania wielkogabarytowe jak np. płaszcz. Taka forma opakowania nie jest również odporna na zniszczenie – łatwo może się potargać lub przemoknąć.
Foliopak
Najbardziej ekonomiczny sposób pakowania przesyłek, który z czasem doczekał się droższej lecz przyjaznej dla środowiska alternatywy – wersji biodegradowalnej. Foliopak jest wytrzymały, odporny na wilgoć oraz łatwy do dostosowania, wystarczy założyć nadmiar opakowania i zakleić.
Choć koperty foliowe są wytrzymałe i łatwe w użyciu, brak im eleganckiego charakteru. Ponadto ich największe wymiary nie są wystarczające, by wysłać bardzo duże tekstylia takie jak np. puchowy płaszcz.
Szukasz materiałów opakowaniowych?
Sprzedajesz ubrania online i potrzebujesz dedykowanych opakowań kartonowych?
Opakowania kartonowe
Najbardziej wytrzymały sposób pakowania, nieoderwanie kojarzący się z jakością premium. Niezależnie od tego, czy jest wykonany z tektury z recyklingu czy wysokiej jakości tektury bielonej, nada naszym przedmiotom nutki elegancji.
Niemal każdy producent opakowań kartonowych umożliwia ich personalizację. Dotyczy to nie tylko wyboru materiału z jakiego wyprodukowane zostaną opakowania, ale również umieszczanie na nich logo lub bardziej rozbudowanych grafik. Zamawiany produkt można rozszerzyć również o bibułkę wyścielającą wnętrze lub efektowny sposób zamknięcia. W ofercie producenta opakowań z Bielska znaleźć można nawet pudełka z 360 stopniowym nadrukiem, dostępne w kilkunastu różnych rozmiarach, tak by jak najlepiej dopasować je do wysyłanych przedmiotów. Szukając idealnego opakowania, w Tychach natknąć się można na szereg składanych lub klejonych modeli, zarówno w klasycznym, jak i fantazyjnym kształcie.
Opakowanie wpływa na zadowolenie klienta i jego postrzeganie marki. Estetyczne i bezpieczne opakowanie zwiększa satysfakcję klientów i zachęca do ponownych zakupów, wpływając pozytywnie na wizerunek firmy.
Na rynku dostępne są papierowe koperty, biodegradowalne foliopaki oraz eleganckie opakowania kartonowe.
Producent opakowań kartonowych ATK Opakowania oferuje szeroki wybór personalizowanych opakowań, wykonanych z różnych materiałów, w wielu rozmiarach i kształtach, z możliwością dodania logo i innych grafik.