Opakowania kartonowe dla sklepów internetowych – jak zwiększyć sprzedaż za ich pomocą?
- Pierwsze wrażenie jest istotne
- Jak zwiększyć sprzedaż dzięki opakowaniom kartonowym?
- Opakowanie kartonowe, a bezpieczeństwo towaru
Pudła wykonane z tektury to niezwykle uniwersalne opakowania stosowane w rozmaitych branżach. Porządkowanie rzeczy w domu, sprzedaż wysyłkowa, gastronomia, logistyka – to tylko niektóre obszary, w których używa się kartonów. Ich podstawową funkcją jest ochrona podczas transportu. Czy to proste opakowanie może mieć jeszcze inne przeznaczenie w sprzedaży wysyłkowej? W jaki sposób użyć jego powierzchni w celach reklamowych i informacyjnych oraz zbudować wizerunek marki sklepu internetowego za pomocą kartonu? Odkryj tajemnice i możliwości kartonowych opakowań!
Pierwsze wrażenie jest istotne
Sprzedaż internetowa odbywająca się w wirtualnym świecie ogranicza bezpośredni kontakt klienta z daną marką, dlatego opakowanie zamówionego towaru jest nijaką wizytówką danej firmy w realnym świecie. Estetycznie i bezpiecznie zapakowany produkt wywiera pozytywne pierwsze wrażenie, dzięki czemu ryzyko niezadowolenia klienta jest zminimalizowane. Oczywiście, niezwykle istotna jest zawartość opakowania, jednak większość ludzi jest wzrokowcami, a dzięki ładnemu kartonowi masz szanse wyróżnić się na tle konkurencji i zapaść w pamięci Twoich klientów. Wyobraź sobie hipotetyczną sytuację, że klientka która zamówiła piękne eleganckie szpilki, otrzymała je zapakowane w karton po mikserze. Nie ulega wątpliwości, że nawet jeśli szpilki będą idealne, to pierwsze wrażenie zostało popsute, a Twoja marka będzie kojarzona z brzydkim używanym kartonem. Te przypuszczenia potwierdzają różnorakie badania. Przykładowo badanie przeprowadzone przez firmę Jabil w 2017 roku dowiodło, że aż 95% specjalistów z branży e-commerce twierdzi, że opakowanie ma duży wpływ na doświadczenia klienta podczas zakupów w sklepach internetowych.
Jak zwiększyć sprzedaż dzięki opakowaniom kartonowym?
Personalizacja opakowania
Jeżeli opakowanie ma być wizytówką Twojej firmy, niezwykle ważna jest jego personalizacja. Projekt powinien być przemyślany i dostosowany funkcjonalnie do przeznaczenia. Kartonowe opakowanie może zawierać logo firmy i jej dane kontaktowe, co będzie spełniało istotną funkcję reklamową. Dodatkowo ciekawy nadruk na kartonie może być stworzony tak, aby był spójny z wizerunkiem marki. W celu personalizacji opakowania warto rozważyć zastosowanie ciekawego koloru lub niebanalnego kształtu. Klient dostając produkt w ładnym i oryginalnym opakowaniu otrzyma pozytywny sygnał do swojej podświadomości. Może to wpłynąć na jego kolejne decyzje konsumenckie. Jest to tak zwany efekt pierwszeństwa, który mówi o tym, że pośrednie sugestie mogą mieć ogromny wpływ na kolejne decyzje konsumenta. Według tej teorii nie warto oszczędzać zbyt mocno na opakowaniach wysyłkowych produktów. Szczególnie takich które niosą dla klienta unikatową wartość np. ekskluzywne produkty, ubrania, buty, biżuteria, dekoracje.
Spraw prezent swojemu klientowi
Konsument, otrzymując zamówiony produkt, powinien mieć poczucie, że otrzymał od Twojej firmy pewien prezent. Natomiast ładne opakowanie, czy produkt obwiązany wstążką spotęgują ten efekt. Dodatkowo, jeżeli dołączysz do przesyłki mały upominek w formie cukierka, kodu rabatowego, czy próbki Twój klient z pewnością poczuje się doceniony. Będzie miał pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
Pozytywne doświadczenie
Aby spotęgować pozytywny odbiór Twojej marki i dostarczyć „dobre przeżycia” podczas rozpakowywania, opakowanie powinno być solidnie wykonane. Zminimalizuje to ryzyko zniszczenia produktu podczas transportu i ewentualnych reklamacji wniesionych przez konsumenta, dlatego niezwykle ważny jest producent opakowań kartonowych. Dodatkowo, aby uniknąć wywoływania negatywnych emocji u klienta, powinieneś zadbać o łatwe otwieranie opakowania.
Szukasz materiałów opakowaniowych?
Prowadzisz sklep internetowy i potrzebujesz dedykowanych opakowań kartonowych?
Opakowanie kartonowe, a bezpieczeństwo towaru
Zarówno estetyka jak i funkcjonalność opakowania kartonowego powinny być zachowane. Opakowanie musi być wytrzymałe i chronić transportowane produkty. Niezwykle ważne jest również dobranie odpowiedniego opakowania do gabarytu produktów. Producent opakowań kartonowych oferuje opakowania kartonowe Bielsko oraz opakowania Tychy z katalogu FEFCO. Katalog FEFCO to zbiór podstawowych wzorów opakowań z tektury falistej o specjalnych międzynarodowych oznaczeniach. Są to produkty wysokiej jakości o różnych wymiarach, uchwytach, specjalnych łączeniach, które można dostosować do rodzaju wysyłanego produktu. Pudła są wykonane bardzo estetycznie i istnieje możliwość ich personalizacji tak, aby dostosować design do Twoich potrzeb. Dodatkowo producent oferuje potrzebne akcesoria do pakowania, które zabezpieczą produkt przed zniszczeniem np. profile opakowaniowe, folię pęcherzykową czy folię STRECH.
Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, ponieważ estetycznie i bezpiecznie zapakowany produkt wywiera pozytywne wrażenie na kliencie.
Pomocy przy zwiększeniu sprzedaży dzięki opakowaniom kartonowym jest personalizacja pudełka. Umieść na nim logo firmy, dane kontaktowe oraz stwórz ciekawy nadruk spójny z wizerunkiem marki. To może wpłynąć pozytywnie na decyzje konsumenckie i poprawić doświadczenia klientów.
Solidnie wykonane opakowanie minimalizuje ryzyko zniszczenia produktu podczas transportu, co zmniejsza ilość reklamacji.