Znaczenie opakowań w marketingu – jak wybrać odpowiednie opakowanie?
- Od czego zacząć wybór opakowania?
- Co powinno znaleźć się na opakowaniu?
- Jak zaprojektować dobre opakowanie?
- Na co jeszcze zwracać uwagę podczas wyboru opakowania?
- Opakowania kartonowe – Bielsko
Każdy przedsiębiorca bez wątpienia zdaje sobie sprawę, że równie istotną kwestią co stworzenie dobrego produktu, jest jego odpowiednie opakowanie. Opakowania już od dawna odgrywają kluczową rolę w marketingu i warto ją doceniać, aby prowadzić skuteczną sprzedaż. Więcej o opakowaniach w marketingu dowiesz się z niniejszego artykułu!
Od czego zacząć wybór opakowania?
Aby dobrać odpowiednie opakowanie do sprzedawanych produktów, najpierw należy zastanowić się, z jaką branżą się utożsamiamy. Inne będą opakowania dla branży meblarskie, inne dla kosmetycznej, a jeszcze inne dla biurowej. Jeśli wiemy już z jakimi produktami mamy do czynienia, z łatwością dopasujemy odpowiedni rodzaj opakowania. Najważniejsze, aby idealnie pasowało ono do oferowanego produktu – nie było ani za duże, gdyż nikt nie lubi gromadzić niepotrzebny śmieci, jak i nie było za małe, aby nie uszkodzić znajdującego się wewnątrz produktu. Warto również zadbać, aby posiadało odpowiednią ilość miejsca na opisanie znajdującej się wewnątrz rzeczy.
Co powinno znaleźć się na opakowaniu?
Dobre opakowanie będzie po pierwsze zawierało dokładny opis produktu, który znajduje się w środku. To kluczowa kwestia dla każdego klienta. Warto zadbać więc, aby na pierwszy rzut oka było wiadomo z czym mamy do czynienia. Pomocne w tym będą niewątpliwie zdjęcia produktu. Obecnie trudno odnaleźć opakowanie, które nie byłoby opatrzone odpowiednią fotografią. Co jeszcze powinno znaleźć się na opakowaniu? Bez wątpienia logo firmy czy producenta. Ważne, aby było dobrze widoczne i od razu kojarzyło się z daną firmą. Wtedy klient na pierwszy rzut oka będzie mógł stwierdzić, czy ma do czynienia ze znaną sobie firmą i czy wzbudza ona jego zaufanie. Jeśli logo firmy nie będzie dobrze widoczne, możliwe, że klient odłoży dany produkt i skieruje się do innego, konkurencyjnego. Warto więc wziąć to pod uwagę.
Oprócz zdjęcia i loga oczywiście opakowanie powinno zawierać opis produktu. Jeśli mamy do czynienia z branżą spożywczą, wtedy koniecznie dodajmy na opakowaniu informacje o składzie oraz wartościach odżywczych. Zaufanie wzbudzą także wszelkiego rodzaju certyfikaty potwierdzające pochodzenie lub dobrą jakość produktu. Podobnie w przypadku branż niespożywczych – dokładnie opiszmy produkt, aby klient nie miał żadnych niejasności.
Jak zaprojektować dobre opakowanie?
Opakowanie, które odniesie sukces w sprzedaży będzie charakteryzowało się nie tylko dobrą ilustracją, opisem oraz logiem firmy. Potrzebny jest jeszcze odpowiedni design. Jeśli nie zadbamy o estetyczną formę opakowania, będziemy musieli ponieść konsekwencje tego, że klient nie zwróci uwagi na nasz produkt. Dlatego koniecznie skorzystajmy z usług grafika, który dopasuje do naszych produktów odpowiednią szatę graficzną opakowań. Pamiętajmy, aby opakowanie i styl, w jakim zostało stworzone pasowało do wizji i przekonań firmy. Jeśli nasza firma charakteryzuje się klasą oraz elegancją, nie korzystajmy raczej z wielobarwnych opakowań, lecz postawmy na stonowane kolory. Podobnie w odwrotnej sytuacje – jeśli zależy nam, aby nasza firma kojarzyła się z energią, wybierzmy wtedy żywe, wesołe kolory, które dodadzą opakowaniu radości i ducha.
Na co jeszcze zwracać uwagę podczas wyboru opakowania?
To oczywiście nie wszystkie kwestie, o jakich należy pamiętać podczas wyboru opakowań. Równie ważna jest ergonomia – klienci zawsze doceniają, gdy opakowanie dobrze się otwiera i jest dostosowane do ich potrzeb. Pamiętajmy więc o tej kwestii podczas wyboru odpowiedniego opakowania. Kwestia, na którą zwraca uwagę coraz większa liczba klientów to także ekologia – wielu z nich doceni, jeśli opakowanie jest zdatne do recyklingu i będzie można je przetworzyć na nowe, dzięki czemu będzie możliwe uchronienie planety przed zanieczyszczeniami.
Szukasz materiałów opakowaniowych?
Prowadzisz firmę i potrzebujesz dedykowanych opakowań kartonowych?
Opakowania kartonowe – Bielsko
Jeśli naszym nowym celem są opakowania, Tychy to idealne miejsce, aby znaleźć idealne rozwiązanie dla nas. Stacjonuje tam bowiem sprawdzony producent opakowań kartonowych, który już od wielu lat specjalizuje się w wytwarzaniu opakowań idealnie dopasowanych do potrzeb coraz większej liczby firm. Jeśli chcemy zapoznać się z jego ofertą, koniecznie zajrzyjmy na stronę https://atk-opakowania.pl/branze/ gdzie będziemy mogli zapoznać się z ofertą opakowań dopasowanych do każdej z branż. Pamiętajmy, że odpowiednie opakowanie to nie tylko dobry pomysł, lecz również odpowiednie, fachowe wykonanie produktu, dzięki czemu nasze sprzedawane produkty będą cieszyć się sukcesem!
Ważny jest odpowiedni design, który przyciągnie uwagę klienta. Skorzystaj z usług grafika, aby stworzyć estetyczną szatę graficzną. Dopasuj styl opakowania do wizji i przekonań firmy, np. stonowane kolory dla elegancji lub żywe kolory dla energii.
Najpierw określ branżę, w której działa Twoja firma, ponieważ różne branże wymagają różnych opakowań. Upewnij się, że opakowanie rozmiarowo pasuje do produktu.
Producent opakowań kartonowych ATK Opakowania oferuje wysokiej jakości opakowania dostosowane do różnych branż. Sprawdź ofertę!