Zalety opakowań kartonowych


Opakowania kartonowe są jednym z najpopularniejszych sposobów pakowania praktycznie każdego rodzaju produktów – od żywności po technologię. I nic w tym dziwnego. Są stosunkowo tanie, ekologiczne i skutecznie chronią swoją zawartość. Ułatwiają przeprowadzki, stoją na półkach w sklepach, a ozdobione stanowią dobry sposób na zachowanie porządku w domu, będąc równocześnie dekoracją pomieszczenia.
Cena opakowania z kartonu
Produkcja i kupno opakowań kartonowych jest tania – co pozwala przedsiębiorcom z całego świata kupować je w hurtowych ilościach. Opakowania drewniane i plastikowe, choć bez wątpienia trwalsze i bardziej odporne na czynniki zewnętrzne, są droższe, bardziej skomplikowane w procesie produkcji, a nawet zajmują więcej miejsca (opakowania kartonowe łatwo się składają, czego nie można powiedzieć o drewnianych skrzyniach). A co za tym idzie, producent opakowań kartonowych może przesłać na kilku paletach ich dużą ilość, a my nie potrzebujemy osobnego magazynu, by móc je wszystkie pomieścić.
Ekologia
Opakowania kartonowe produkuje się w sposób całkowicie ekologiczny. Powstają przede wszystkim z materiałów pochodzących z recyklingu i co więcej, mogą do recyklingu wrócić. Pozwala to na produkcję kolejnych, równie trwałych kartonów. Porównując je z recyklingiem plastiku – który nie tylko jest droższy, ale finalnie daje materiał o gorszej jakości – opakowania kartonowe przyczyniają się do ochrony środowiska.
A wyrzucone, szybko i bez żadnych szkód dla środowiska, ulegają naturalnemu rozkładowi.
Lekkie i bezzapachowe
Opakowania kartonowe są niezwykle lekkie, dzięki czemu kurierzy codziennie mogą przewozić wiele paczek. Stosowanie w takim przypadku opakowań drewnianych, zdecydowanie zwiększyłoby wagę każdej pojedynczej paczki, co równocześnie utrudniłoby ich transport oraz dostarczanie.
Równocześnie, są bezwonne, dzięki czemu nie mają wpływu na znajdującą się w środku zawartość. Ma to duże znaczenie, szczególnie w przypadku transportowanej żywności czy tkanin, które z łatwością chłoną otaczające je zapachy.
Promocja marki
Opakowania kartonowe mogą pomóc także w promowaniu firmy. Łatwo nanieść na nie charakterystyczny kolor. A wewnątrz zamieścić wiadomość dla klientów, w której dziękujemy za zakup w naszej firmie. Kartony można także okleić taśmą z logiem firmy, czy przykleić charakterystyczną naklejkę. Dzięki temu nie tylko klient od razu będzie wiedział, od kogo taką paczkę otrzymał, ale także osoby pośrednie natychmiast rozpoznają naszą firmę.