Opakowania ekologiczne z Twoim nadrukiem
Stało się! Świat obiega lotem błyskawicy informacja, że największy na świecie koncern produkujący kultowy już napój, rezygnuje z opakowań szklanych, aluminiowych i plastikowych na rzecz ich kartonowych odpowiedników. Jest to o tyle szokujące, że przecież kluczem do sukcesu amerykańskiego kolosa była właśnie butelka, a dokładnie jej nietypowy kształt. Jak ważne może być opakowanie dla budowania świadomości marki, niech świadczy fakt, że wspomniana butelka została jako pierwsza w dziejach raczkującego wtedy marketingu objęta ochroną prawa patentowego. Zastanówmy się zatem wspólnie, jakie znaczenie może mieć polityka opakowaniowa dla rozwoju Twojej firmy?
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Czy to się komuś podoba, czy nie, prawdą jest, że wszyscy kupują oczami. Nawet najlepszy produkt upchnięty gdzieś w szarej masie jemu podobnych nie jest w stanie konkurować z innymi, przykuwającymi paletą barw, lub znanymi symbolami. No bo cóż powiedzieć o śrubie, nawet niezniszczalnej skoro obok wyeksponowana jest druga, w kolorowym pudełku?
Decyduje pierwszy impuls, i na tym opierają swoją strategię najpotężniejsi. Nie ma najmniejszego powodu, byś nie miał podążyć tą samą drogą.
Materiały opakowaniowe
W zależności od przeznaczenia opakowania jest ono wykonane z optymalnego materiału. Krótko mówiąc, pakowanie delikatnego pierścionka do grubego kartonu z tektury falistej najzwyczajniej mija się z celem.
Wg katalogu FEFCO wyróżniamy opakowania:
- Z tektury falistej;
- Pudła dwuczęściowe;
- Pudełka wysuwane;
- Pudła klapowe;
- Kartony składane i tacki;
- Pudła sklejane;
- Opakowania wytrzymałe;
- Wyposażenie wewnętrzne.
Bazując na tym podziale, można dokonać wyboru najlepiej dostosowanego opakowania dla Twojej firmy. Właściwie dobrany producent opakowań kartonowych, z pewnością dołoży wszystkich starań, by ułatwić podjęcie decyzji, służąc profesjonalnym doradztwem.
Budowanie świadomości marki dzięki opakowaniu
A konkretniej, dzięki szacie graficznej i symbolice. Wystarczą trzy niepozorne paski na pudełku, by większość klientów sklepu obuwniczego sięgnęła po ten właśnie asortyment. Dopiero później następuje ocena towaru, której rzetelność jest w znacznym stopniu stłumiona przez przywiązanie bądź zaufanie do marki. Zatem pierwszym krokiem powinno być zapoznanie się z naszą ofertą, po czym decydujesz o szacie graficznej opakowań. Nasza firma, produkująca opakowania kartonowe z Bielska nawet zachęca swoich klientów, by składali zamówienia na podstawie własnych, ściśle określonych projektów. Warto wcześniej dokładnie przemyśleć strukturę symboliki, ponieważ skuteczna strategia marketingowa wymaga konsekwencji i wytrwałości. Dla wszystkich oczywiste jest, że klienci powinni mieć czas, by przyzwyczaić się do konkretnego wzoru. Później, nawet nieświadomie, będą go wyszukiwać na półkach, stronach internetowych itd.
Opakowania przemysłowe
Nie należy przy tym lekceważyć opakowań przemysłowych, chociaż motywacje graficzne mają w tym przypadku inne podłoże. Decydując się np. na opakowania z Tych, powinniśmy zadbać przede wszystkim o bezpieczeństwo transportu. W takim wypadku wybór powinien paść na obszerne gabarytowo opakowania zbiorcze wykonane z trwałej tektury falistej.
Niezbędne nadruki powinny dotyczyć wszystkich zaleceń logistycznych informujących pracowników magazynowych o:
- Miejscu przeznaczenia transportu;
- Wytrzymałości na warunki zewnętrzne;
- Sposobie ułożenia góra/dół;
- Wrażliwości chemicznej;
- Właściwości chemicznej.
Uzbrojony w powyższą wiedzę możesz przystąpić do skutecznego budowania, krok po kroku własnej, indywidualnej strategii marketingowej. Pamiętaj, że nie jesteś sam. W przypadku wątpliwości lub pytań branżowych zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego. Badanie rynku oraz preferencji klientów nic nie kosztuje, a może stać się pierwszym krokiem na drodze do sukcesu. My wiemy, jak go osiągnąć.
Opakowanie odgrywa kluczową rolę w pierwszym wrażeniu klienta. Estetyczna szata graficzna i symbole na opakowaniu mogą przyciągnąć uwagę i zbudować zaufanie do marki.
W zależności od potrzeb, opakowania mogą być wykonane z różnych materiałów, takich jak tektura falista, kartony klapowe, pudła sklejane czy tacki. Wybór materiału zależy od rodzaju produktu i jego przeznaczenia.
Opakowanie powinno być zaprojektowane z uwzględnieniem spójnej szaty graficznej i symboliki, które będą konsekwentnie stosowane, aby budować rozpoznawalność marki.