Od pomysłu do realizacji: proces tworzenia indywidualnych opakowań

- Dlaczego indywidualne opakowania są kluczowe dla rozpoznawalności marki?
- Projektowanie indywidualnych opakowań – od koncepcji do wizualizacji
- Dlaczego warto wybrać ATK do produkcji indywidualnych opakowań?
Podstawowa funkcja opakowania to ochrona znajdującego się w nim towaru. Ale jego zadaniem jest również umożliwienie efektywnego magazynowania i transportu, dostarczanie informacji, czy przyciągnięcie uwagi klienta. Działanie to staje się jeszcze skuteczniejsze, kiedy do czynienia mamy z opakowaniem indywidualnym. W niniejszym tekście przedstawiamy, jak wygląda proces powstawania unikalnych, ściśle dopasowanych do potrzeb klienta opakowań.
Dlaczego indywidualne opakowania są kluczowe dla rozpoznawalności marki?
Doświadczony producent opakowań kartonowych zdaje sobie sprawę z tego, że są klienci i produkty, dla których standardowe opakowanie np. z katalogu FEFCO, to za mało. Czasami potrzebne są materiały opakowaniowe szyte na miarę. Stają się one wówczas narzędziem strategii marketingowej i wspierają budowanie rozpoznawalności marki wśród klientów indywidualnych i biznesowych. Wprowadzenie na rynek produktu w specjalnie dla niego zaprojektowanym, indywidualnym opakowaniu pozwala na:
- wyróżnienie się na tle konkurencji,
- wywołanie efektownego „pierwszego wrażenia”, czyli zainteresowanie klientów oferowanym przez dostawcę asortymentem,
- tworzenie spójności wizualnej dostawcy, co jest szczególnie ważne w promocji serii produktów,
- komunikowanie wartości marki, takich jak np. dążenie do nowoczesności, dbałość o środowisko, przywiązanie do tradycyjnych wartości
- budowanie zaufania do marki oraz pracę nad utrzymaniem lojalności klientów.
Projektowanie indywidualnych opakowań – od koncepcji do wizualizacji
Tworzenie indywidualnych opakowań wymaga od producentów ścisłej współpracy z klientem. Niezależnie, czy mają to być opakowania na wymiar, czy też opakowania z nadrukiem, pierwszym krokiem w procesie projektowania jest analiza potrzeb odbiorcy. Na tym etapie producent i jego klient określają wspólnie zagadnienia tak podstawowe, jak rodzaj potrzebnego opakowania (typ, rozmiar, kształt, grafika), grupę docelową odbiorców produktu, oraz budżet całego projektu. Równolegle warto przeprowadzić badanie rynku i rozpoznać rozwiązania stosowane przez konkurencję. Zarówno po to, aby się zainspirować, jak i po to, aby się wyróżnić.
Po opracowaniu koncepcji przez konstruktorów, technolodzy przystępują do doboru surowca, z jakiego produkowane ma być opakowanie – zarówno podstawowego, czyli rodzaj użytego papieru i tektury, jak i materiałów pomocniczych, typu kleje, farby, lakiery i dodatki. Graficy w tym samym czasie tworzą projekt nadruku, biorąc pod uwagę kolorystykę marki, czytelność informacji, preferowany przez odbiorców styl nadruku. Pamiętać należy, że dobór materiałów i technologii druku jest kluczowy, bo to od nich zależy trwałość i atrakcyjność opakowań.
Warto postawić też na oryginalne ozdabianie pudełek kartonowych. Jeśli mają wpłynąć na decyzje zakupowe klienta ostatecznego, muszą przede wszystkim przyciągnąć jego uwagę.
Efektem tych prac jest stworzenie wizualizacji opakowania, a często również jego prototypu, które konsultowane są z klientem tak długo, aż osiągnięty zostanie zadowalający go efekt. Kolejnym etapem będzie wyprodukowanie partii testowej, która poddawana jest próbom funkcjonalnym, wytrzymałościowym i transportowym. Pozytywne wyniki testów prowadzą do uruchomienia produkcji seryjnej i wprowadzenie indywidualnie opakowanego produktu na rynek.
Dlaczego warto wybrać ATK do produkcji indywidualnych opakowań?
Firma ATK pochwalić się może ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w produkcji opakowań kartonowych i tekturowych. Jako producent opakowań prezentowych zrealizowaliśmy wiele projektów indywidualnych, zdobywając uznanie klientów zarówno w regionie, jak i na terenie całej Polski. Nasz nowoczesny park maszynowy pozwala nam na produkcję opakowań najwyższej jakości, wytwarzanych z poszanowaniem środowiska naturalnego, co potwierdzają posiadane przez nas certyfikaty.
Nasi klienci cenią nas zarówno za kreatywność i atrakcyjność naszych projektów, jak i efektywność oraz terminowość realizacji. Produkty wytwarzane przez opakowania Tychy są odporne na uszkodzenia mechaniczne, zmienne warunki otoczenia, zanieczyszczenia i długotrwałe magazynowanie. Chronią pakowany w nie towar, zapewniając mu trwałość i bezpieczeństwo.

Szukasz opakowań kartonowych z możliwością własnego nadruku?
Z naszego doświadczenia wynika, można je zastosować w każdej z branży. Produkowaliśmy je już dla naszych klientów z branży motoryzacyjnej, spożywczej, meblarskiej, odzieżowej i obuwniczej, farmaceutycznej, kosmetycznej i wielu innych.
Przykładamy szczególną wagę do własności klienta. Zaprojektowane wyłącznie dla niego opakowanie nie zostanie użyte dla innych odbiorców.
Na życzenie naszych klientów zapewniamy unikatowość każdego elementu opakowania. Zarówno nasi konstruktorzy jak i graficy dołożą wszelkich starań, aby opakowanie zamawiane jako indywidualne posiadało niepowtarzalną formę i wyjątkowy nadruk.